• Recent Comments

• Vill du också leva som digtial nomad

Köp Peelitoffs E-program - Bli en Digital Nomad - Lev ditt drömliv

• Categories

• Recent Posts

• Meta

Köpenhamn dag 2

Frukosten var enorm men jag tyckte att äggröran var lite torr och baconet lite för krispigt. Massa mat iaf.

Eftersom Turistinformationen låg precis på  hörnet så gick vi dit och botaniserade lite, insåg att det fanns gratiscyklar att låna så det tänkte vi göra för att spara fötterna. Tyvärr var de slut på alla stationer vi hittade men vi fortsatte iaf att vandra.

Hoppade på en buss som skulle gå ett varv runt centrala stan och bestämde oss för ett besök vid det kungliga slottet. När man känner varandra så bra som vi gör så gör man oftast en massa fånigheter. Sen räcker det för att en av oss gör den fånigheten och så är fnisset igång igen. 2 saker denna resan var ekorren som “dök upp” på kort och woho-girls. Vi woho’ade en hel del kan man väl säga!

Andra dagens promenad i bilder.

Efter denna gedigna promenad + bussresa var vi förståss lite småsugna på mat igen, det fick bli Jensens ytterligare en gång, deras mat är ju verkligen god och prisvärd. Deras Whiskysås är ju inte av denna världen!

Sen var det Carlsbergs som gällde och jag hade höga förväntningar men tyvärr, man fick ingen guide utan fick guida sig själv och det var absolut lite trist!  Lärde oss dock att Carlsberg sålder 12.000.000.000 liter öl år 2008 och att det redan var över 13.500.000.000 2009 (man såg hur det räknades upp, oj vad snabbt det gick. )

Vi shoppade lite till och hittade bl annat en 75a med Breezer (för 25 spänn!) och lite annat smått och gott. Vi såg Danmarks egna Ernst på tv:

Sen siestade vi lite. På kvällen var vi inte alls sugna på mat utan gick mest ut för att strosa lite, ett besök på Dubliners blev det och sen hittade vi en Karaoke-bar vi ramlade in på en stund, dock var vi lite för fega för att sjunga något!  Under hela dagen letade vi efter cyklar och först när vi gick hemåt hittade vi några som var lediga.. då var det försent.

Mer bilder hittar du du här & här

Kanske gillar du dessa också:

Följ mig på BlogLovin.

Previous Post

Rasism, personliga kränkningar/påhopp och falska email gör att jag inte publicerar din kommentar. Älskar snälla kommentarer och sakliga diskussioner ;)

• Translate:

Translate »
    • English
  • krulli

Jag sålde nästan allt jag ägde och befinner mig nu på resande fot. Kommer att leva på sparade pengar, försöka ta ett digitalt jobb, förhoppningsvis och njuta av livet som det ska njutas.
    JAG har hoppat av ekorrhjulet och försöker leva livet så som det ska göras. Njutningsfullt, livfullt och utan en massa saker som tynger.
    Har du frågor är du välkommen att maila mig!

Just nu är jag i Langkawi, Malaysia. Har varit i Bangkok, Dan Nok, Hong Kong sen jag kom hit. Nästa resa går till Koh Lipe och därefter Jakarta.

Hade en fantastisk resa planerad till Laos - Thailand - Cambodia - Vietnam men den får vänta till ett annat år.

Fanbrev skickas hit

På hösten 2011-vintern 2012 var jag på drömresan med min dotter.

Bara så du vet; jag publicerar inte rasistiska eller kränkande kommentarer på min blogg.